Eerste experimenten - Reisverslag uit Stanford, Verenigde Staten van Annemarie Schmitz - WaarBenJij.nu Eerste experimenten - Reisverslag uit Stanford, Verenigde Staten van Annemarie Schmitz - WaarBenJij.nu

Eerste experimenten

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

15 Mei 2007 | Verenigde Staten, Stanford

zo zijn er voordat je er erg in hebt, alweer 2 weken voorbij....
Vandaag zijn we echt begonnen met de eerste experimenten.
Daarvoor moest ik gisteren naar de supermarkt om een biefstuk, kipfilet en worsten te kopen (he wils hier hebben ze ze ook... ;-))
Voordat we namelijk patienten willen behandelen, moet er weloverwogen geoefend worden op preparaten (dood vlees) en waarschijnlijk ook op proefdieren.
Vanochtend hebben we de stukken vlees 1 voor 1 in de scanner gelegd en geinjecteerd met contrastmiddel om te kijken in welk vlees we dit het best konden doen... en het was biefstuk.
Dus vanmiddag in de MRI scanner het stuk biefstuk 'bewerkt'. In feite stop je in de MRI scanner een echokop, die zoveel geluidsgolven op 1 punt maakt, waardoor het heel erg heet wordt (80 graden) en je het weefsel kapot brandt.
We hebben vandaag dus die biefstuk gebrand en vervolgens gekeken hoe goed we het gedaan hadden door het biefstuk te opereren. Het was mooi om te zien dat we de gebrande plekken terug konden vinden. (waarbij ik de neiging om te braken door de weke geur die ervan afkwam moest onderdrukken)
En dat was zo!! Dit is waar we op hadden gehoopt!! Dus ik heb een paar mooie foto's gemaakt. Tevens was het gebrande weefsel ook harder dan niet gebrande weefsel (misschien logisch), waarmee we uiteindelijk een stuk 'niet voelbare' tumor wel voelbaar willen maken...

Enfin... ik hoop dat jullie het een beetje begrijpen....

Verder heb ik me dit weekend vermaakt in oa San Francisco. Heb een leuke wandeling gemaakt door Financial district en China town. Had op de kaart een kerk gezien waar ik graag naartoe wilde, dus daarop af... Alleen niet gezien dat de kerk zich bevond op Nob Hill.... dus dat was even flink klauteren de laatste paar meters. SF is nl gebouwd op een aantal heuvels, die vrij steil zijn. Eén heuvel is zo stijl dat de auto's niet rechtdoor kunnen, maar in slingervorm de berg afrijden. (lombard street)
Verder heb ik nog San Francisco Museum of Modern Art bezocht, waar momenteel o.a. een aantal schilderijen van Picasso hangen. En nog andere interressante objecten. Moderen kunst is voor mij soms onbegrijpelijk. Teken een egaal wit/rood/blauw vlak of een paar slierten en je schilderij is een fortuin waard...?!?!

Verder heb ik zondag lekker gerelaxed en in de omgeving een beetje ontdekt. Ik was ook best moe van mijn ontzettende workout in 'the gym' vrijdag. Alle apparaten waar je aan wilt trekken en hangen zijn hier aanwezig in de universiteits gym. Ongelooflijk hoe bijvoorbeeld sommige meisjes tekeer gaan op calorieverbrandings apparaten en ondertussen nog lezen in een Americaans sterren roddelblad.
Maar goed genoeg om mezelf over te verbazen tijdens mijn eigen sessie.

Nog drie dagen werken en dan ga ik alweer... een week naar Berlijn. Hier is een congres over MRI waar ik mijn 2 studies moet presenteren aan de hand van een poster! Lekker jetlagen....

Veel liefs Anne

  • 16 Mei 2007 - 10:59

    Jeroen:

    He Anne,

    Die voorbereidingen (foto) zijn niet anders dan de voorbereidingen voor de lunch in Stanford, of niet? He ik zat te denken, misschien kan je ook nog oefenen op een stuk ganzelever, of misschien een lap ree-rug.
    Coquilles lijken qua weefsel soms ook op de borrrst (mits je ze van te voren natuurlijk licht pocheert...).

    En als ze niet geschikt zijn, gooi ja alles toch lekker op de BBQ? (datzelfde geldt ook voor die proefdieren straks zeker...)

    Tot zondag liefie!!
    XX

  • 16 Mei 2007 - 15:36

    Elstwiss@hotmail.com:

    L.A.,
    Nou als ik die biefstuk zo bekijk......... dan heb ik de vlg keer als ik zoiets ga eten ,
    toch wel echt de neiging om ff niet goed te worden.
    Op deze manier kan ik dus toch nog
    vegetarisch worden.
    Maar wel allemaal spannend!!!!Leuk hoor!!
    Liefs Els SUCCES!!!!!!

  • 16 Mei 2007 - 16:15

    Esther:

    Hee An,
    Wat grappig met die biefstuk! Wel de beste manier om te oefenen. Zo te horen voel je je al helemaal thuis daar. Gaaf dat je ook naar dat congres gaat! Geniet van al je belevenisen. Hier nothing special!
    x Es

  • 17 Mei 2007 - 08:55

    Oma:

    hallo Annemarie . Weer met veel belangstelling je eerste experimenten gelezen, en foto,s bekeken leuk hoor omdat allemaal mee te beleven.Ik wens je een hele goeie reis naar Berlijn leuk voor je om even in Holland te zijn. Veel liefs en dikke kus oma

  • 17 Mei 2007 - 18:34

    Claire:

    Da's nog 'ns anders dan op de grill! grtz Claire

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Stanford

Mijn eerste reis

Stanford, California

Recente Reisverslagen:

08 Februari 2008

Extra foto's

09 September 2007

Laatste dag!

15 Augustus 2007

Krantenbericht!

11 Augustus 2007

Dagelijkse gewoontes

19 Juli 2007

Roadtrip
Annemarie

we hebben er zin in!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 76
Totaal aantal bezoekers 12893

Voorgaande reizen:

07 Juli 2018 - 29 Juli 2018

Canada

02 Mei 2007 - 08 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: