Dagelijkse gewoontes - Reisverslag uit Stanford, Verenigde Staten van Annemarie Schmitz - WaarBenJij.nu Dagelijkse gewoontes - Reisverslag uit Stanford, Verenigde Staten van Annemarie Schmitz - WaarBenJij.nu

Dagelijkse gewoontes

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

11 Augustus 2007 | Verenigde Staten, Stanford

Ik moet eerlijk bekennen dat toen ik vertrok naar Stanford, ik wel baalde dat ik de hele zomer zou missen in NL. Het is toch heerlijk de zomer in NL, terrasjes, strand, feestjes, vriendjes en vriendinnetjes. Maar als je hier dan een tijd zin, je hoort dat het alleen maar regent in NL, dat iedereen toch druk is zo met zijn eigen dingetjes, en er eigenlijk niks veranderd is, begin je hier toch de dingen meer waarderen en is mijn verblijf in Amerika 1 van de beste dingen die me ooit is overkomen. Amerika is letterlijk het land van de onbeperkte mogelijkheden. Vooral California. Hoewel het een beetje ontbreekt aan cultuur zoals wij dat kennen in Europa, zijn hier zoveel dingen te beleven en te doen. De natuurlijkparken zijn hier onwaarschijnlijk mooi, de kustlijn is adembenemend, en dan wat je je misschien in NL nooit kunt voorstellen: het is hier altijd mooi weer. Je hoeft dus nooit bang te zijn dat je weekend in de soep loopt omdat het regent.....
Elke keer als ik na mijn werk naar buiten loop of als ik lunch ga halen, verbaas ik me weer over hoe warm het elke dag is en hoe lekker het is om zo elke dag naar huis te fietsen, wetend dat ik nog van het avondzonnetje kan genieten bij het zwembad.

Als het kon zou ik jullie allemaal hierheen verhuizen en zouden we met zijn allen in California gaan wonen.

Met het werk gaat het goed. Na een aantal tegenslagen een maand geleden, hebben we het onderzoek over een andere boeg gegooid. Dit werpt nu zijn vruchten af.
De borsten van de autopsie lieten nogal op zich wachten, maar de kalkoenfilets in de Saveways niet. Dus nu doen we alle experimenten in jawel... kalkoenfilet. Hoewel het misschien wat minder chique is, kan naar aanleiding van deze resultaten toch het concept op papier worden gezet, en dat is waar het uiteindelijk om draait.

Naast het werk, werk ik me ook in het zweet (letterlijk) met mijn buddy's Sofie en Ryan. Sofie kennen jullie wel van de vorige verhalen, Ryan is haar collega. Bijna dagelijks gaan we naar de bodybuilders gym en daarnaast hebben we een nieuwe hobby: zwemmen. De universiteit van Stanford is er zo een waar we in NL wel een duimpje aan zouden kunnen zuigen en wederom: de universiteit van de onbeperkte mogelijkheden. Het is ongelooflijk hoe groot het hier is en wat voor een fasciliteiten er zijn. Elke faculteit heeft zijn eigen mega pand en elke sportafdeling heeft zijn eigen veld of zaal.

Zo ook een 2 enorme zwembaden van Olympisch formaat, waar je 's avonds als student gratis kunt zwemmen. Dus dat doen wij dan ook graag.
Daarna gaan we altijd naar een ander restaurantje of cafeetje of bar om lekker te snacken. Ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst gekookt heb. Uit eten is hier net zo duur als het kopen ervan in de supermarkt. Dus ik verspil mijn energie niet meer om met de fiets bergopwaards naar de supermarkt te fietsen om vervolgens gallons en mega-verpakkingen mee naar huis te zeulen. Ik ga gewoon lekker elke dag ergens eten of het halen. Heerlijk!!
Tevens ben ik dus ook genoodzaakt om zoveel te sporten, omdat ik anders zou dichtgroeien en slippen van al dat eten hier.
Bovendien is er niks lekkerders dan je spieren te voelen branden en daarna uitgeput thuis voor de buis te hangen.

SInds deze week heb ik ook iets nieuws ontdekt: on demand. Schijnbaar kun je gewoon hier op elk moment van de dag, de tv serie zien, die je maar wilt. Via on demand. Ik heb dus nu ook alweer 10 afleveringen SATC gekeken, daar ben ik echt aan verslaafd.

Zoals jullie horen gaat alles dus wel zijn gangetje. NL lijkt kilometers verweg, en dat is het ook. Maar maak je geen zorgen, ik verheug me er ook weer heel erg op om terug te komen!!! Genieten van de dagelijkse beslommeringen in ons kikkerlandje.... en verheug ik me op een lekkere regenbui met onweer!!

Tot de volgende keer!! Liefs Anne

p.s.1 toegevoegd een paar foto's van een weekend met Sofie in Sequoia & Kings Canyon National Park. Hier staan de grootste (in volume) bomen ter wereld, waaronder onze grote vrienden: General Sherman and the General Grant (the national Christmas Tree)

  • 11 Augustus 2007 - 20:16

    Fredje:

    Hoi Annie, wat een jaloersmakende teksten! Klinkt geweldig allemaal, zou zo een weekje met je willen ruilen. Geniet!!! voor je het weet ben je weer hier en ben je zeiknat als je naar het AZU fiets! En dat is bepoooaaaald niet zo leuk als je nu denkt....XXX fred

  • 11 Augustus 2007 - 21:02

    Sofie:

    Yo Bilbo!
    Gebruik mijn tekst maar hoor, ik heb de jouw ook gestolen, haha! Maar ik vind je verhalen over kipfilet ook heel leuk hoor! Kom je zo zwemmen?
    XXX

  • 12 Augustus 2007 - 08:44

    Marijke:

    gezien het feit dat nu buiten de zon schijnt en ik binnen in het umc zit, ivm dienst ben ik natuurlijk ook jaloers! Kom toch maar snel terug, mis je hier. xxx Marijke

  • 13 Augustus 2007 - 06:33

    Daan:

    Annie, heerlijk zeg, alleen maar zon! Wij hebben gister onze eerste training gehad (in de zon trouwens... nu regent t alweer...), en we begonnen met een coopertestje.... nou ja, nu met veel spierpijn achter mn bureau!!
    Ziet er goed uit, die kipfilet... gaat t zo lukken met je onderzoek?
    Veel plezier, geniet er nog maar van, en tot snel weer!

    liefs Daan

  • 15 Augustus 2007 - 11:07

    G.Hens:

    Lieve Annemarie. Ik heb weer genoten van je laatste berichten. De tijd gaat nu snel en binnenkort zijn je ouders er al. Gisteren ook je lieve kaart ontvangen heel veel dank daarvoor. Ik verheug me erop om je volgende maand weer te zien. Ik wens je nog een paar heerlijke weken toe. Dikke kus omaxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Stanford

Mijn eerste reis

Stanford, California

Recente Reisverslagen:

08 Februari 2008

Extra foto's

09 September 2007

Laatste dag!

15 Augustus 2007

Krantenbericht!

11 Augustus 2007

Dagelijkse gewoontes

19 Juli 2007

Roadtrip
Annemarie

we hebben er zin in!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 12899

Voorgaande reizen:

07 Juli 2018 - 29 Juli 2018

Canada

02 Mei 2007 - 08 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: