Roadtrip - Reisverslag uit Stanford, Verenigde Staten van Annemarie Schmitz - WaarBenJij.nu Roadtrip - Reisverslag uit Stanford, Verenigde Staten van Annemarie Schmitz - WaarBenJij.nu

Roadtrip

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

19 Juli 2007 | Verenigde Staten, Stanford

Lieve allemaal,

tijd voor een update!!
mijn verblijf hier kent eigenlijk 2 kanten/richtingen/beleving. Op plaats 1 bevindt zich natuurlijk mijn borst-kanker project. Op plaats 2 is het ook gewoon heel erg leuk om jezelf bekend maken te maken met het leven hier in Amerika en al wat te ontdekken en te beleven valt hier in de omgeving.

Over number 1 gesproken. De afgelopen weken zijn er weer vorderingen gemaakt met mijn project. Er bevinden zich nog een paar blokkades op de weg, maar goed het gaat nog steeds de goede kant op!!
Maar goed, ik wil jullie verder de lastige details besparen en graag meer vertellen over number 2.

Na een jaar geen hele week vakantie, ben ik er eindelijk weekje tussen uitgeweest. Met Roen (Twiss, Roenie, Jeroen)..>!
In elk geval was het echt zo ontzettend leuk, 1 van de leukste vakanties van mijn leven. Uiteindelijk hebben we een roadtrip gemaakt van 2100 mile (3000 km). Zoals jullie weten hou ik niet van lage latten....

De eerste dag zijn we vanaf hier helemaal naar Las Vegas gereden. Om 7 uur in de ochtend vertrokken en we kwamen om 18 uur aan.
En mijn god, wat is het daar warm. Ik had nog nooit zoiets meegemaakt. Tijdens onze lunchpauze buiten stonden met haren overeind, kreeg ik een mega zweetbui, en eenmaal in de auto, moest ik een liter water achterover slaan. Niet te geloven....
De temperatuur steeg dan ook tot 115 graden Fahrenheit. 45 graden.
En de wind is nog warmer dan de luchttemperatuur. Wat een woestijn zeg.
En dan Las Vegas. Een stad met zo'n 500 hotels midden in deze woestijn. Een waar circus. Je weet niet wat je meemaakt. Ons hotel had geen normale rustige lobby, nee gewoon midden in het casino.

Aangezien ik nogal gaar was van de reis, eerst even bijkomen. Roen stond alweer te stuiteren in de kamer, dus op naar het zwembad. met view over de Strip. Wat begon de avond mooi.
Toen superchique aangekleed (ik had een mooie soort galajurk gekocht) en op naar de Mandelay Bay, op de allerhoogste verdieping van het allerhoogste hotel van Vegas, waar Roen een tafel had gereserveerd....
wat een uitzicht!! De hele strip met alle lichtjes, gebouwen en idioterie.
Een flesje wijn voor 60 dollar en ik de dagschotel a 75 euro. HAHA... dat was dus filet mignon met daarop versgebakken ganzelever. O mijn god wat een genot. MOet toch kunnen zo 1 keer in je leven, als je dan toch in Vegas bent. De rest van de avond hou ik graag prive... ;-)

De volgende dag reden we door naar Zion National Park. Dit park staat bekend om zijn rotsformaties en de hike tocht door de Narrows. Dit is een canyon uitgesleten door de rivier, waar je doorheen kunt lopen.
Dit was onze eerste kampeernacht. We hadden bij de targets een tent en opblaasbed voor samen 50 euro gekocht en hoppa... kamperen maar. Lekker goedkoop, a 16 dollar een heus kampeerplekje midden in het natuurpark.
Wat een lol hebben wij gehad. Beiden nog nooit gekampeerd en het verliep allemaal reuze soepel. Kamperen is hier echt superleuk!! Je krijgt zo'n 100 m2 voor jezelf, waar je ook je auto kunt parkeren, een plek om een fikkie te stoken en een picknicktafel. Ideaal.

De volgende dag hebben we dus die wandeltocht gedaan en speciale schoenen hiervoor gehuurd. Je loopt nl een aantal uur alleen maar door de laagstaande rivier, maar dwars door de canyon heen. Het was iig heel speciaal en veel leuke foto's!

Daarna kwam mijn spectakelstuk!! de grand canyon! Dit is echt het allermooiste stukje natuur dat ik ooit gezien heb. Roen en ik kwamen aan met zonsondergang. Fantastische uitzichten, je weet gewoon niet wat je ziet!
Hierna snel in het donker weer onze tent opgezet (we zijn ondertussen professionals.
De volgende ochtend had ik via internet een helicopter vlucht geboekt. Dit was mijn eigen cadeautje voor mijzelf voor deze week. Het was natuurlijk heel erg mooi. Een aanrader voor iedereen de een goede overview wilt hebben van de canyon.
Hierna hebben we vanaf de grond de canyon nog bekeken. Je kunt er veel wandelingen maken en ook veel oudheid gerelateerde dingen bekijken. Helaas, door onze tijdsdruk, waren we maar 1 dagje in de canyon. Als ik het over zou doen, zou ik zeker langer gaan!!

En toen..... de lange rit naar LA. Los Angelos, de grootste stad die ik ooit heb gezien. Met 50 verschillende snelwegen die de ene uithoek met de ander verbindt. En daartussen, ja wat eignelijk daartussen. De uitgestrekte stad, met ja.... niet veel bijzonders eigenlijk.
WIj sliepen de eerste avond in the Queen Mary. Een oud soort cruiseship, 2x zo groot als de Titanic, waarop vroeger soldaten werden vervoerd (of zoiets, heb niet heel goed opgelet). Maar nu omgebouwd tot hotel. Roen vond het helemaal fantastisch! En ik ook natuurlijk.

Hierna moesten ook Beverly Hills en Hollywood eraan geloven. Helaas geen celebrity ontmoet... David Beckham zat thuis met Victoria en de kids, en Paris Hilton durfde haar pand niet meer uit te komen.....

OP naar de beach. The 4th of July, independence day. Dat moest het worden... de amerikaanse feestdag van het jaar (naast thanxgiving). Roen en ik speciaal naar Santa Monica voor het vuurwerk. Helaas. op de pier van Santa Monica dit jaar geen vuurwerk. Maar we hebben ons vermaakt met andere dingen.
Santa Monica is het strand to be van California.
Ongeveer 1 km breed en 30 km lang. Baywatch is hier ook opgenomen.
Allemaal show-surf billies, maar eigenlijk ook een te relaxed sfeertje. Iedereen ligt lekker op het strand of is aan het sporten op de betonnen strook langs het strand, waar je kunt fietsen, skeeleren of lekker hardlopen.

Ons plan was om de 3 dagen daarna de kust af te rijden. We hebben heel erg pech gehad met het weer. Het was niet echt koud, maar heel erg bewolkt. 1 km land inwaards, was het zonnig, maar langs de hele kust van Californie was het bewolkt. (dit had te maken met de hittegolf in het binnenland en de koudere temperaturen van de zee).

Dus na 1 avondje kamperen bij Santa Barbara hadden Roen en ik het gezien.
We zijn langs de kust naar huis gereden. Zijn nog lekker wat gaan eten bij MOnterey in Fisherman's Warf.
En toen naar huis, 2 dagen eerder dan gepland. Maar heerlijk in ons eigen bedje en de laatste dagen met wel een zonnetje, hier aan het zwembad gezeten.

en ja helaas, er is een tijd van komen en een tijd van gaan...

En helaas ging Roen na onze vakantie weer naar huis. O man wat vond ik dat erg. Je leeft zo intensief met elkaar voor een aantal weken. Niemand die zegt wat je wel of niet kunt doen, gewoon heerlijk met zijn 2tjes.

Nu is het alweer een week verder, en ik ben gewoon weer hard aan de slag. Dat is ook de beste manier om je gedachten op iets anders te zetten!!
Ik ga weer verder met mijn project, want dat is immers waarvoor ik hier ben!!

Dus iedereen tot snel en ik mis jullie allemaal. Ga genieten van mijn laatste weken hier, maar verheug me ook weer om jullie allemaal te zien!!

Dikke kus en liefs, Anne

• 19 Juli 2007 - 07:00

Marijke:

Yo Annie, Ik mis je! GVD allemaal azu dilemmas hier en dan loop jij daar alleen maar te relaxen! Wel super gaaf allemaal! Nu je vriend weg is kun jij je weer helemaal op je werk storten! dikke x Marijke

• 19 Juli 2007 - 07:35

Daan:

Ha Annie!!! Wat gaaf, zeg!! vanuit de helicopter de canyon zien... ik heb toen een hike naar beneden gemaakt, tot het begon te onweren... ook heel speciaal!!
    Werkse, tot snel,
    liefs Daan

• 19 Juli 2007 - 08:29

Jeroen:

Ja wat een feest was dat he liefie!!
    :D

Deze roadtrip gaat ook bij mij de boeken in als één van de beste/mooiste/meest geweldige vakanties EVER !! (ook al was het maar één weekje)

De weken daarvoor waren ook TOP! Dank je wel daarvoor.
    Ik ben blij om te hebben meegemaakt hoe jij daar werkt, eet, slaapt, zwemt, geniet en leeft.
    Je onderzoek is VET, je begeleider is echt een goeie vent, Palo Alto zeer gemoedelijk en je appartement is ongelooflijk relax!

Hier in Nederland is alles nat, bewolkt en de afstand Heerlen - Rotterdam lijkt op een of andere manier oneindig.. Het groot onderhoud aan de A2 doet de meest ervaren trucker de moed in de schoenen zinken, zelfs als je gewend bent aan 2100 mile..
    Bovendien moet je hier zelfs betálen voor de bioscoop...
    Al met al, vooralsnog weinig om over naar huis te schrijven, laat staan naar amerika.
    Dus ik hou het wel bij koetjes en kalfjes, maar daar ga ik hier al jouw vrienden niet mee lastig vallen.

nou,

daaaaaaaaaaaaagggg

XXX

• 19 Juli 2007 - 09:17

Oma:

oh Annemarie wat heb je me laten meegenieten van je geweldige ervaringen in the grand Canion,en wat een fantastische fotoos geniet nog van je tijd daar, want die vliegt voorbij. heel veel liefs oma

• 19 Juli 2007 - 10:05

Slip:

annie, wat super gaaf allemaal en was super stoer van je hoe je dit allemaal doet en ervaart! geniet ervan, dikke zoen slip

• 19 Juli 2007 - 13:15

Jan Jaap:

Fantastisch, groots enzovoort.
    Lief dat je mannetje ook schrijft over zijn genieten...
    hier genieten wij van de 4-daagse, vandaag de dag van Groesbeek, dus vanuit onze voortuin kijken naar de lopers... iets voor de Schmitzen om volgend jaar gezamenlijk te doen... Heren: trainen en inschrijven !

• 19 Juli 2007 - 15:51

Mama:

SUPER Anne! Nog even en wij mogen ook meegenieten van je verblijf in Amerika.

• 21 Juli 2007 - 20:02

Fredje:

Yoooo Annieeeee! Wat een mooi verhaal en wat een gave foto's, wow! Geniet en succes nog met je onderzoek. Spreek je en zie je bijna alweer, dikke kus FredXXX

• 22 Juli 2007 - 01:40

Jan Willem:

Lieve Annemarie,

Ik lees dit bericht terwijl ik om het vliegthuig wacht van Koh Samiu terug naar bangkok. We zijn net twee weken door Thailand getrokken, en wacht ons nu de laatste week in Hua Hin bij vrienden.

Veel euke dingen gedaan: het gouden paleis gezien, olfant gereden en gesnorkeld. De kinderen vinden het prachtig, en het rondreizen met hen valt mij erg mee. Dat gaat goed. Lekker relaxen met zijn vieren en verder geen gehaast. Wouter wordt alleen gek van alle aandacht. iendereen zit aan hem en wil knuffelen. Van de week kwamen er weer twee thaise dames op hem af en hij zegt al. Oh Oh, daar gaan we weer.

Kortom alles top.

Als je terug bent gaan we weer lekker stappen in Amsterdam, hoor ik alle verhalen.

Liefs,

Jan Willem. Ans en de kids.

• 23 Juli 2007 - 19:36

Joost:

wederom een superverhaal: jullie hebben het helemaal begrepen met zijn tweetjes! cu