Krantenbericht! - Reisverslag uit Stanford, Verenigde Staten van Annemarie Schmitz - WaarBenJij.nu Krantenbericht! - Reisverslag uit Stanford, Verenigde Staten van Annemarie Schmitz - WaarBenJij.nu

Krantenbericht!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

15 Augustus 2007 | Verenigde Staten, Stanford

Beste mensen, graag deel ik met jullie allen dit krantenbericht!!
Van dit soort dingen wordt ik vrolijk en besef ik even dat ik best trots op mezelf mag zijn, gezien ik aan de 2e beste universiteit ter wereld onderzoek doe!!! (en de number 1 in Nederland)


'Utrecht heeft beste universiteit in Nederland'
Uitgegeven: 15 augustus 2007 16:05

SHANGHAI - De Universiteit van Utrecht is de beste universiteit van Nederland. Dat blijkt uit de 'Academic Ranking of World Universities', die de Universiteit van Shanghai ook dit jaar heeft opgesteld. Utrecht staat op de 42e plaats.

De onderzoekers in Shanghai hebben meer dan 2000 instellingen voor universitair onderwijs bekeken. Tot de belangrijkste criteria behoren het aantal keren dat medewerkers van een universiteit in wetenschappelijke tijdschriften worden geciteerd en het aantal onderscheidingen dat medewerkers en afgestudeerden van de universiteit in de wacht hebben gesleept.

De universiteit van Harvard in de Verenigde Staten voert de lijst aan. Ook de plaatsen twee en drie zijn voor Amerikaanse instellingen: Stanford en Berkeley.

Daarna komt de eerste Europese opleiding: de universiteit van Cambridge in Groot-Brittannië. Als alleen naar de Europese instellingen wordt gekeken, staat Utrecht op de zevende plaats. Leiden is dan twintigste.

  • 15 Augustus 2007 - 22:46

    Marietje:

    He Slettepetetje, mooi he al die kansen die je geboden worden....Geniet er nog maar lekker van. Tot snel.xx

  • 16 Augustus 2007 - 07:05

    Marijke:

    hey wijfie, als ik die foto's zie wordt ik ook meteen onderzoeker, als ik hier nu naar buiten kijk (enorme slagregens) wordt dat wat minder waarschijnlijk ;) bisous

  • 16 Augustus 2007 - 07:45

    Nadiah:

    Ha Marietje,
    Mooi he! Ik las het bericht gisteren ook, toen was ik ook trots. Vervolgens zag ik dat Stanford op 2 staat, toen was ik (weer) heel trots op jou!!

  • 16 Augustus 2007 - 08:09

    Mama:

    Ik wilde het artikel net scannen voor je!
    Super dat je op deze universiteiten mag studeren/werken.

  • 16 Augustus 2007 - 08:14

    Karin:

    Hola Annie,

    Ziet er allemaal super uit daar!
    Lekker aan het genieten van de laatste weken?
    Je komt toch alweer bijna terug?
    September toch?
    Ik ben erg benieuwd naar alle spannende verhalen, dus hoop je snel te zien als je terug bent!
    Ouwe tassen etentje is waarschijnlijk 26 of 27 oktober bij mij thuis, dus zie je dan in ieder geval.
    Ik ga zelf van 8 tot 28 september op vakantie naar Canada!!! Erg veel zijn in!

    Geniet er nog van en tot snel!

    Kus Ka

  • 16 Augustus 2007 - 10:07

    G,Hens:

    Lieve Annemarie Wat een voorrecht dat je op deze Universiteit je onderzoek mag doen Geweldig liefs en groetjes Oma tot gauw

  • 16 Augustus 2007 - 11:51

    Daan:

    Ben supertrots!!
    wanneer kom je weer bij de allerbeste en super-gezelligste hockeyclub ter wereld hockeyen??

    xxx Daan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Stanford

Mijn eerste reis

Stanford, California

Recente Reisverslagen:

08 Februari 2008

Extra foto's

09 September 2007

Laatste dag!

15 Augustus 2007

Krantenbericht!

11 Augustus 2007

Dagelijkse gewoontes

19 Juli 2007

Roadtrip
Annemarie

we hebben er zin in!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 12896

Voorgaande reizen:

07 Juli 2018 - 29 Juli 2018

Canada

02 Mei 2007 - 08 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: