Laatste dag! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Annemarie Schmitz - WaarBenJij.nu Laatste dag! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Annemarie Schmitz - WaarBenJij.nu

Laatste dag!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

09 September 2007 | Verenigde Staten, San Francisco

beste allemaal,

de tijd is natuurlijk voorbij gevlogen en voor je het weet is het dan zover: het vertrek! Ik ben nu op het vliegveld van SF, mijn laatste uurtjes zijn geteld!

Vorige week heb ik mijn onderzoek afgerond in het Lucas Center. Zoals altijd nog op de laatste dag de allerlaatste resultaten binnengehaald en die zijn gelukkig goed!
Het rest mij nog in het opschrijven van deze resultaten, maar dat ga ik de komende tijd in Utrecht doen.
Al met al was iedereen (mijn 3 begeleiders) zeer tevreden en hebben we toch alles binnen 4 maanden kunnen afronden!

Vorige week kwamen ook mijn ouders aan. Echt zo leuk om ze weer te zien!! De eerste paar dagen heb ik mijn ouders de omgeving laten zien en toen ik nog een dagje ging surfen, hebben zij samen San Francisco verkend.

Op maandag moest de grootste battle geleverd worden: nl al mijn spullen die ik verzameld had in de afgelopen maanden (en dat was toch best een hoop), moest in koffers. Gelukkig hadden mijn ouders er al 2 extra meegenomen, maar des al niet te min moest er nog 1 gekocht worden!!
Alles in de auto gepropt, de pannen en potten nog aan mijn collega's gedoneerd, en op naar Napa Valley!
(door de achterruit kon in ieder geval niet meer gekeken worden).

Napa Valley was echt superleuk. Hier komen de meest lekkere (en dure) wijnen van Californie vandaan. Wij hebben ons gewaagd aan 1 kleine wijnproeverij en 1 grotere (Chandon). Wat een wereld van verschil. Bij de kleinere konden we met het hele proces van wijnmaken meekijken en ik mocht zelfs uit de bak met druivensap proeven, bij de grote, was het een kwestie van je aansluiten bij de meute en je bezatten aan de bar.
We hebben natuurlijk wel een aantal lekkere flesjes ingeslagen.

Daarna zijn we doorgereden naar Lake Tahoe. Mijn vader wilde hier altijd al dolgraag naar toe. Lake Tahoe is een van de mooiste meren van Amerika en staat vooral bekend om het heldere en zuivere water. Het water is zelfs schoner dan normaal drinkwater. Dit heeft ook tot effect dat de kleuren van het meer waanzinnig mooi zijn!!
Dit hebben we kunnen zien vanuit de (ski gondola) kabelbaan omhoog, die we de eerste dag genomen hebben! (In Lake Tahoe kun je nl 's winters ook skieen)
De volgende dag hebben we nog een wandeling gemaakt en vertoefd op the Queen Tahoe, een mooie grote oude (watermolen) boot.

Het was een heerlijke week en gisteren hebben we mijn verblijf afgesloten/afgerond met een diner bij P.F. Changs (de lekkerste amerikaanse chinees ooit) met mijn begeleider en zijn vrouw.

Terugkijkend, heb ik echt een waanzinnige tijd gehad, en vooral ook veel geleerd.

Maar ik verheug me ook erg op om straks weer lekker thuis te zijn, iedereen weer te zien en met mijn fietsje over de gracht te fietsen!

Morgen ben ik dus weer thuis, zie ik mijn huisgenootjes en Roen weer, woensdag ga ik trainen op SCHC (dames II), in oktober bij ik weer bij het oude tassen eten (he Kaatje!) en volgende week vrijdag is bij mij jc eten!!
Voor de rest: jullie kunnen me vanaf morgen weer bereiken op mijn mobiel (06-41222424)

Tot snel en dikke kus!
Anne

  • 10 September 2007 - 08:10

    Nadiah:

    Jeeeeeh! Je bent er bijna weer! Fijn dat je alles goed af hebt kunnen ronden! Ben trots op je!

    x Naad

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Francisco

Mijn eerste reis

Stanford, California

Recente Reisverslagen:

08 Februari 2008

Extra foto's

09 September 2007

Laatste dag!

15 Augustus 2007

Krantenbericht!

11 Augustus 2007

Dagelijkse gewoontes

19 Juli 2007

Roadtrip
Annemarie

we hebben er zin in!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 85
Totaal aantal bezoekers 12904

Voorgaande reizen:

07 Juli 2018 - 29 Juli 2018

Canada

02 Mei 2007 - 08 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: