Berlijn - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Annemarie Schmitz - WaarBenJij.nu Berlijn - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Annemarie Schmitz - WaarBenJij.nu

Berlijn

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

01 Juni 2007 | Duitsland, Berlijn

Na 3 weken acclimatiseren in Amerika, was het tijd voor een nieuwe reis. Ik moest namelijk mijn studies presenteren aan de hand van een poster op een internationaal congres de ISMRM.
Dit congres wordt elk jaar op een andere locatie ter wereld georganiseerd en dit jaar was het Berlijn. Voor mij niet het allerhandigst, maar goed ik had me er wel echt super op verheugd.
Ook omdat ik op de terugreis een tussenstop op Amsterdam zou maken en mijn ouders en mijn vriend 2 dagen kon zien.
Het congres was echt super, veel nieuwe (en oude bekenden) mensen ontmoet. Veel geleerd, en mijn posterpresentaties gingen super. Er waren een aantal vragen die ik uiteraard supergoed kon beantwoorden.
Verder was er eigenlijk weinig tijd voor sightseeing, dus alleen de top 3 van Berlijn heb ik gezien. Ik weet niet eens meer weet hoe het allemaal heette. Iig de Brandenburger Tor en het Holocast Monument.
Tevens een paar nachtclubs (Maxim en Kudorf), want dat is natuurlijk ook waar Berlijn bekend om staat. En zijn keuze aan aangename cocktails.... en baco's... maar goed die heb je in Utrecht natuurlijk ook.
Op dinsdag was er een feest georganiseerd door Philips. En een van mijn begeleiders treedde daar op met zijn band: MROX. Na overleg en nadenken bleek deze naam te komen van MR (MRI) Rox (rocks... hihi). Toch geestig. Maar ze waren ook heel erg goed. Dus dat was swingen geblazen.
Iig was ik nog nooit in Berlijn geweest, en ik vond het wel een apparte stad, maar ik kan nou niet zeggen dat het in mijn top 5 mooie steden van europa staat.
De stad is enorm groot en het centrum heel erg uitgebreid. Ook de wegen zijn heel erg breed, wordt weinig rekening gehouden met voetgangers en het ontbreekt een beetje aan romantische knusse steegjes met restautantjes.
Maar goed, misschien had ik me er meer in moeten verdiepen.

Na een vermoeiend weekje was ik erg blij om 1 dagje te chillen in Nederland. Dat ging natuurlijk veeeel te snel voorbij. Maar het was wel heerlijk.

Nu zit ik alweer een paar dagen in Stanford. Zaterdag heb ik met Sofie een auto trip van 80 km door het San Francisco gemaakt. We hebben echt veel kunnen zien. Alleen niet op Twin Peeks (de enige 2 heuvels in SF in orginele staat), waar het uitzicht normaal super schijnt te zijn, zagen we dan nu geen hand voor ogen.
San Francisco staat ook bekend om zijn fog. Het kan daar dagen mistig zijn. Zoals die dag. Soms klaart het op in de middag.
De toer afgesloten met de goldengate bridge, dat blijft toch echt een supermooie brug!

Het is alweer bijna weekend!
Hoop dat het lekker weer wordt!

Tot snel en liefs Anne

  • 01 Juni 2007 - 07:19

    Jan Jaap:

    Het blijft leuk om van/over je te lezen ! Hou vol.
    Wil je voortaan wel je auto beter parkeren (in ieder geval wel goed bedacht hem haaks op de weg te zetten ?!).

    groetjes Jan Jaap

  • 01 Juni 2007 - 07:43

    Stephanie:

    Ha Anne, goede samenvatting van een geweldig interessant congres... Ik vond je inderdaad ook erg overtuigend bij de posterpresentaties. Dat gebouw waar wij voor staan heet trouwens de Reichstag. Die namen van nachtclubs heb je dan weer wel onthouden, haha. Leuk om je avonturen bij te houden, geniet van je verdere tijd daar. Ik mis je gezelligheid wel hoor! (en ons luxe verblijfje in Berlijn ook, nu liggen er geen toblerones meer op mijn kussen, maar de badslofjes heb ik nog wel!)

  • 01 Juni 2007 - 08:54

    Japie:

    hai zusje...

    het gaat je goed af he!

    binnenkort mail ik meer..

    kus jaap

  • 01 Juni 2007 - 10:29

    Oma:

    Weer genoten van je laatste berichten over je trip naar Berlijn,en dat je prezentatie zo,n succes was. Ik ben trots op je veel liefs oma

  • 01 Juni 2007 - 12:56

    Tjitske:

    yo annie, wat heerlijk allemaal om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. en, stoer hoor om zo even een presentatie te geven op dat congres en dan ook nog alle goede antwoorden zomaar uit je mouw weten te schudden! i'm impressed.. succes maar weer in the states, dikke kus

  • 01 Juni 2007 - 13:20

    Mamma:

    kan ik trotser worden op mijn lieve anne!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Berlijn

Mijn eerste reis

Stanford, California

Recente Reisverslagen:

08 Februari 2008

Extra foto's

09 September 2007

Laatste dag!

15 Augustus 2007

Krantenbericht!

11 Augustus 2007

Dagelijkse gewoontes

19 Juli 2007

Roadtrip
Annemarie

we hebben er zin in!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 67
Totaal aantal bezoekers 12893

Voorgaande reizen:

07 Juli 2018 - 29 Juli 2018

Canada

02 Mei 2007 - 08 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: