Internet access at the pool - Reisverslag uit Stanford, Verenigde Staten van Annemarie Schmitz - WaarBenJij.nu Internet access at the pool - Reisverslag uit Stanford, Verenigde Staten van Annemarie Schmitz - WaarBenJij.nu

Internet access at the pool

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

06 Mei 2007 | Verenigde Staten, Stanford

Dear All,

hier mijn eerste berichtje uit the States. Om maar meteen met de deur in huis te vallen: het is hier geweldig!
Ik zal jullie even een update geven.....

Op woensdag 2 mei kwam ik samen met vader aan op San Francisco Airport, nadat ik nog herstellende was van mijn tegewoordig normaal wordende twee-daagse kater van Koninginnedag. Wat trouwens een erg mooi dagje was, met als hoogtepunt (letterlijk) Marike en Nathalie samen met 2 minderjarige chickies op de tramhalte.... en het roseato en het zonnetje.
Anyway, mijn pa had wat mooie plaatsen geregeld in het vliegtuig en binnen 10 en 1/2 uur waren we er dan! Van te voren een auto gehuurd, die we met de airport shuttle konden ophalen.
Door de groene bergen van Californie richting Palo Alto gecruised, niet te geloven maar in een keer goed!
De zeer vriendelijke officemanagers heette ons welkom in Oak Creek Apartments (in Engels met 1 p ja) en op weg met een hele lading sleutels naar het appartement. Een woonkamer met kabeltv, internet, een keuken met alles erop en eraan, badkamer en slaapkamer, en 5 mega inbouwkasten (weet niet wat die Amerikanen denken wat je allemaal in vredesnaam aan kleren en schoenen bij je hebt....) maken het hier tot een super verblijf!!
De afgelopen dagen heb ik met papa alles gekocht wat er nog ontbrak, waarbij zo'n 200 dollar aan eten, want dat is hier niet normaal duur. Een brood kost al snel 4 dollar (3 euro) en een tros druiven 5 dollar. Je hebt ook alleen maar mega grote verpakkingen en je sjouwt je dus echt een ongeluk met een pak melk. Daarbij komt dat het kraanwater echt niet te drinken is, waardoor je dus ook nog met literflessen waters loopt te tillen.
Gelukkig hebben we nu nog de auto, dus proppen we die vol en leggen we een mooie voorraad aan. Ook met lekker veel drank, dus Roen kom maar snel hierheen.

Moet zeggen dat we vandaag pas de eerste mooie dag hadden, met zon en zo'n 25 graden. Hiervoor was het 17 graden en bewolkt, iets wat hier eigenlijk weinig voorkomt. Dus het kan alleen maar beter...
Ben dus wel weer zo nerderig geweest om dat ene uurtje dat ik vandaag bij het zwembad zat, mijn hele rug te verbranden. Heb natuurlijk ook niemand om hem in te smeren...
Verder bestaat dit complex uit ongeveer 500 woningen en is het voor 90% bezet. Dus dan zou je denken leuke mensen, is misschien ook zo, alleen ik denk dat zeker 60% bestaat uit oude tassen. Zo was er gister een cocktailnight, waarbij er zelfs 2 rollators de kamer werden binnengerold...
Maandag begin ik met onderzoek, waarbij de eerste week waarschijnlijk rustig zal verlopen en het vooral papierwerk zal zijn om al mijn passen ed rond te krijgen. Stanford University is echt the place to voor de rijkere, zeer talentvolle mensen (je vraagt je dan af wat ik daar uitspook) en je moet dan ook goed presteren om hier wat neer te zetten. Ik hoop natuurlijk wel dat mijn onderzoek redelijk wat vruchten gaat afwerpen en ja van hard werken ben ik eigenlijk ook niet vies. En dan geniet je ook meer van je vrije tijd toch?
Het is hier dus zelf zo, dat ik vandaag aan het zwembad lag en daar zeker de helft van de mensen met een laptop op schoot zag zitten..! Je hebt hier dan ook wireless internet access at the pool. Nou zeg ik je, heb je dat wel eens in Nederland gezien??
Dus alle nerds op een rijtje... het schijnt zelfs zo te zijn, dat mensen hier zo graag willen promoveren, dat er geen bureauruimtje meer over is, en ze dan tot die tijd maar op de grond met hun laptop zitten..? 1 professor die hier werkt heeft een heel gebouw aan promovendi onderzich werken, laten we zeggen zo'n 500 man. Ze lopen hier zo voor op Nederland met alles en dan vooral op het gebied van experimenteel onderzoek.
Goed om hier te zijn dus!
Nou luitjes, enough talking!
Till later and big kisses
Annemarie

(ze spellen mijn naam hier als Anmarie)

  • 06 Mei 2007 - 07:44

    Jan Jaap:

    Gewldig en heerlijk om je relaas te lezen. Je hebt gelijk, zo'n intenet acces heb je zelfs in Nijmegen niet! Goed dat je zo'n perfecte plek hebt aangeboord (hoera ook voor Theo) en je bent vast hét lichtpuntje tussen al die high brows en rollators, dus laat je zien en van je horen !
    groetjes uit Groesbeek (Amsterdam, en Groningen) van 5 Schmitz'en

  • 06 Mei 2007 - 10:06

    Willemijn:

    Annie! Geweldig om al die verhalen en nieuwe avonturen te lezen. Wat mooi dat je daar niets ontbreekt, internet, eten, drinken en rollators.
    xxx Willemijn

  • 06 Mei 2007 - 12:14

    Marike:

    klinkt goed annie! ik vond overigens ons avontuur tussen de geparkeerde auto's ook echt een hoogtepunt van koninginnedag!! was gezellig, maar helaas was ik de volgende dag niet echt productief op werk....

    Enjoy the good life babe, voor je het weet zit je weer in het vliegtuig terug.

    kus, Marike

  • 06 Mei 2007 - 12:57

    Nadiah:

    Ha Marietje! Wat een geweldig verhaal. Mooi dat het je aan niets ontbreekt. Geniet er maar van, en laat ze daar maar eens zien watvoor topper ze hebben binnengehaald!! Veel succes en plezier.

    Hele dikke kus, Naad

  • 06 Mei 2007 - 19:13

    Jeannine En Ed:

    Hoi daar in the states,
    Leuk dat het allemaal zo goed verloopt. Succes met je eerste werk-week. Niet teveel eten he! zoals die Amerikanen!
    Zet de boel maar eens lekker op zijn kop in dat zwembad. Veel groeten en een dikke kus, Jennine en co

  • 06 Mei 2007 - 20:27

    Twiss:

    Lieve Anne-MRI’tje,

    Relaxed allemaal daar hee. Ik heb je natuurlijk al gesproken maar natuurlijk ook lachen om je via dit medium te kunnen volgen.

    Mag ik overigens opmerken dat ik blij ben dat de cocktailparties vooralsnog gekenmerkt zijn door een hoog gehalte aan osteoporose en rollati. Niet leuk voor jou weliswaar, maar in ieder geval geen temptation island-achtige toestanden daar ;-)

    Hee alles Set nu! Laat de 30 graden middagjes in de sun maar beginnen. En dat ook de gFUS mag losbarsten. Ik hoop dat het onderzoek alles wordt wat je maar hoopte! Heel veel succes en plezier. Een nieuwe wervelwind in Stanford…

    LY,


    J.

  • 07 Mei 2007 - 02:50

    Sofie:

    Hoi Annemarie,
    Je kent me niet, maar ik loop ook stage in Stanford (Medical Center). Misschien vind je het leuk om een keer wat af te spreken? Ik heb ook een site: sofieinamerika.waarbenij.nu en mijn emailadres is jansensofie@hotmail.com
    Laat maar weten!
    Groetjes, Sofie

  • 07 Mei 2007 - 11:43

    Lien:

    Hee An, lieve ouwe tas van me..
    Wat fijn om te lezen hoe het met je gaat! Ik word er zelf helemaal enthousiast van.. En dan te bedenken dat we vorige week nog een rose'tje bij de poort dronken samen.. Raar hoor.. K zal je gezelligheid wel missen de komende maanden!!
    Nou lieverd.. geniet maar lekker en werk maar hard dan gaat het helemaal goed komen daar! daaaahaaaag!! xxxlien

  • 07 Mei 2007 - 14:43

    Machteld:

    Hee An! wat gaaf allemaal! ben rete jaloers. hier regent het en is er niet veel te beleven. ben benieuwd hoe je onderzoek gaat verlopen. succes!

    veel liefs Mag

  • 07 Mei 2007 - 18:47

    Joost:

    Ha AnnMary, mooi enthousiast bericht en wat een gave foto van SF! Geniet er op los, ik ben sttikk jaloers..
    Bye! Joost

  • 07 Mei 2007 - 20:51

    Els En Hans:

    Leuk zeg de berichten te lezen over je eerste indrukken, en je zo te kunnen volgen in de States!Wat een prachtige foto van San Francisco. Succes hoor de komende maanden.groetjes Els en Hans

  • 08 Mei 2007 - 06:47

    Roy:

    Goed te horen dat je het nu al naar je zin hebt. Alles goed gegaan met de posters? Heel veel plezier daar en geniet ervan. Groeten aan Maurice.

    Groetjes Roy

  • 09 Mei 2007 - 15:27

    Oma:

    leuk Annemarie om over je erst wederwaardigheden te lezen. Je gaat zeker een interessante tijd tegemoet geniet ervan,ik geniet in ieder geval van jouw berichten over het een en ander. Heel veel liefs en dikke kus oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Stanford

Mijn eerste reis

Stanford, California

Recente Reisverslagen:

08 Februari 2008

Extra foto's

09 September 2007

Laatste dag!

15 Augustus 2007

Krantenbericht!

11 Augustus 2007

Dagelijkse gewoontes

19 Juli 2007

Roadtrip
Annemarie

we hebben er zin in!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 12897

Voorgaande reizen:

07 Juli 2018 - 29 Juli 2018

Canada

02 Mei 2007 - 08 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: